středa 19. října 2011

Taky máme Hyundai Getz

Když už jsem psal o našem "novém" vozidle Dacia Logen (můžete si o něm přečíst zde), zmíním i pár zkušeností s Hyundai Getz. Kupovali jsme ho tehdy jako nové. Probírali jsme různé značky a nakonec zvítězil díky dobrým referencím a taky nízké ceně. Škoda Fabia by tehdy ve stejné výbavě vyšla cca o 60 tisíc Kč dráž. Na auto jsme si tehdy rychle zvykli. Co nám vadí je malý kufr (dáno výběrem vozidla), postrádá centrální zamykání (chtěl jsem ušetřit 4 tis. Kč) a vrchní vrstva laku se snadno poškrábe, další vrstvy naštěstí drží.

Po nějaké době používání tohoto vozidla jsem v práci jel vyzvednout nové referentské vozidlo Opel Corsa. Když jsem do něho usednul utrpěl jsem hrozný šok. Corsa mi připadala jako hrozná plečka. Taky mi přišlo, že v Opelu jsem strašně nalepený na čelní sklo. Při zavření dveří vydal Opel zvuk jak stará Avia. Je jasný, že když jsem měl dostat služební auto a dostal jsem na výběr mezi Opel Corsa a Hyundai Getz, vzal jsem Hyundai.

Soukromý Getz máme už asi 6 rok a najeli jsme s ním zhruba 54 tis. Kč. Máme motor 1.3 benzín, výkon 62kW. Za celou dobu jsme neměli žádné problémy, kromě výměny žárovek, oleje apod.

Služební Getz byl 1.4 benzín, výkon 71kW. Najel jsem s ním během 4 let asi 140 tis. km. Docela dostával nažrat.  Když se člověk nebojí dát koníkům cukřík, tak napráská většině běžných vozidel. Za dobu používání byla závada na ABS - vadné čidlo - vyměněno v záruce, jednou jel motor na 3 válce - dle servisu opotřebované startovací kabely (po cca 90 tis. km) a asi po 100 tis. Kč díra ve vlnovci výfuku (možná jsem mu pomohl, když jsem blbnul ve sněhu). Takže spokojenost.

Nikdy jsem nekontroloval stav oleje, natož, abych ho doléval do motoru. Zastávám názor, že u moderního motoru toto netřeba. Pod autem nikdy nebyla ani kapka oleje, narozdíl od souseda, který parkuje na dvoře VW Touareg a má zámkovou dlažbu pěkně ťupkovanou. Už jsem tu psal o služebních vozidlech Opel Corsa - dost jich měla po ujetí 100 tis. Kč vážnou poruchu motoru. No jo, holt je to německá šunka (Das Auto.).

Jo a kdo nadává na kvalitu korejských aut, ať se podívá na žebříček spolehlivosti aut, který vydává TÜV. V žebžíčku z roku 2011 pro vozida stará 6-7 let skončil Getz na krásném 10. místě z 98. Report 2011, age of cars 6-7 years - reliability rating -- TÜV reports

Žádné komentáře:

Okomentovat